TÁJÉKOZTATÁS
engedélyek kiadásáról a veszélyhelyzet alatt
2020. május 18. napjától a veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről, valamint az ellenőrzött bejelentésről szóló 191/2020. (V.8.) Korm. rendelet értelmében az állampolgárok egészségének védelme, a vállalkozások működésének segítése, valamint az adminisztrációs terhek csökkentése érdekében a VESZÉLYHELYZET ALATT VÁLTOZIK EGYES ENGEDÉLYEK KIADÁSÁNAK ELJÁRÁSRENDJE.
A változtatás lényege, hogy az engedélyköteles tevékenységek - egyes kivételekkel - már az elektronikus úton történő bejelentést követő - rövid határidőn belül - gyakorolhatók lesznek.
A Korm. rendelet hatálya kiterjed a települési önkormányzat jegyzőjére is azokban a kérelemre induló engedélyezési ügyekben, ahol államigazgatási hatáskörben jár el.
A Korm. rendelet hatálya nem terjed ki a jegyző hatáskörébe tartozó alábbi ügyekre:
a) az anyakönyvi engedélyezés,
b) a gyámügyi, gyermekvédelmi eljárás,
c) óvodai felvételivel kapcsolatos ügyek,
d) adóigazgatási eljárás,
e) a hatósági bizonyítvánnyal, igazolvánnyal és nyilvántartással összefüggő ügyek.
A Korm. rendelet alapján az engedélyköteles tevékenység - engedélyezési eljárás lefolytatása nélkül - az ún. ellenőrzött bejelentéstől számított 8 napon belül, szakhatóság közreműködése esetén 12 napon belül közölt hivatalos értesítés közlését követően végezhető - a tevékenység végzésére vonatkozó jogszabályi feltételek fennállása esetén - az engedélyre jogszabályban meghatározott hatályossági időtartam alatt. A hatóság hallgatása az engedélyhez való hozzájárulásnak minősül.
Ellenőrzött bejelentés szükséges - többek között - az alábbiakban:
kereskedelmi működési engedélyezési ügyekben,
- nem üzleti célú szálláshely üzemeltetéssel kapcsolatos engedélyezési ügyekben,
- telepengedélyezési ügyekben,
- fakivágási engedélyezési ügyekben,
- a jegyző engedélyéhez kötött kutak kivitelezésének, létesítéséhez, fennmaradásának, megszüntetésének engedélyezésével kapcsolatos ügyekben (mentesség csak 2020.12.31-ig!),
- közterület, önkormányzati utak használatához, rendeltetéstől eltérő használatához kapcsolódó ügyekben.
Az ellenőrzött bejelentés kizárólag elektronikus úton tehető meg. Elektronikus úton megtett bejelentésnek minősül:
- az ügyfélkapu útján,
- elektronikus űrlap útján,
- általános célú elektronikus kérelem űrlap szolgáltatás útján, valamint
- az e-mail útján megtett bejelentés is.
Ha jogszabály a kérelem benyújtására kizárólag elektronikus űrlap formátumban való benyújtást engedélyez, a bejelentésre is CSAK ezen az úton kerülhet sor.
A bejelentésnek az engedélykérelemre jogszabályban előírt adatokat kell tartalmaznia. A bejelentéshez mellékelni kell az engedélykérelem előírt mellékleteit, kivéve azokat a dokumentumokat, amelyek beszerzése a veszélyhelyzet körülményei folytán az ügyfélre nézve aránytalan terhet ró. Ezekről az ügyfélnek nyilatkoznia szükséges.
A bejelentéskor előzetesen az engedélyezés, valamint a kapcsolódó szakhatósági eljárások illetékének vagy igazgatási szolgáltatási díjának 50%-át kell leróni vagy megfizetni. Ha a Korm. rendelet alapján engedélyezésre kerül sor, a díjat a jogszabályban megállapított díj 100%-ára kell kiegészíteni.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Martonvásári Polgármesteri Hivatalban a Korm. rendelet szerinti bejelentés fogadására kizárólag a bejelentes@martonvasar.hu e-mail cím szolgál, amely igazolásként automatikus elektronikus visszaigazolást küld a küldemény beérkezéséről.
Dr. Szabó-Schmidt Katalin
jegyző