arrow caret

Martonvásár

A grófnők városa, a kisvárosok grófnője

Kastély, zene, szerelem

Beethoven és a halhatatlan kedves városa

tRendi kisváros

Történelem és kultúra

Természet és tudomány

Agroverzum, Beethoven Múzeum, Óvodamúzeum

Brunszvik kastély és parkja

A kultúra és a közösségek kisvárosa

Ön itt áll: forummartini.martonvasar.hu

HATÁRON INNEN ÉS HATÁRON TÚL - HATÁRTALANUL

Tavaly december óta tudjuk, hogy Erdélybe utazunk, de ez a kaland felülmúlta minden várakozásunkat. A martonvásári Beethoven Általános Iskola egész 7. évfolyamának felejthetetlen élményekben volt része.

A hajnali 4 órás indulást 12 órás buszút követte, majd Szász Ági néni, az aranyszívű vendéglátónk finom vacsorával és meleg fogadtatással várt minket a Boglárka vendégházban. Utazásunk második napján, reggeli után kirándulásra indultunk a Hargitán lévő kalibákhoz. Az út egy részét lovaskocsikkal tettük meg, a hegytetőn pedig házi sajtot, ordát és puliszkát fogyaszthattunk, valamint szalonnát sütöttünk. Megismertük a palástfüvet, amelyből gyűjtöttünk is. Aznap megjártuk még az Ezeréves határt, megcsodáltuk a Kontumáci kápolna épületének maradványait, a magángyűjtésből működő régi Őrházban pedig meghallgattuk a kiállításvezető lelkes és hozzáértő magyarázatát.

A következő napunkat a Gyilkos-tónál kezdtük, és aznap bejártuk a turisták által oly kedvelt helyszíneket: a Békás-szorost, a Parajdi sóbányát, meglátogattuk Korondot és Tamási Áron szülőhelyét, Farkaslakát is.

Készítettünk koszorút a Nyergestetőn eltemetett hősök emlékére is, megnéztük a vulkáni kráterben található Szent Anna tavat. Csíksomlyó városában két templomot is megcsodálhattunk: a Makovecz Imre által tervezett Millenniumi templomot és a Csíksomlyói Kegytempolomot, aminek látványossága a könnyező Mária.

A közeli borvíz forrásnál megtöltöttük kulacsainkat, és megnéztük a Barátok Feredője néven emlegetett népi fürdőt. Megismertük a régi mesterségeket, megnéztünk egy lópatkolást, megfigyelhettük a csángó bundák varrásának folyamatát. Meglátogattuk a Hidegségi Általános Iskolát, ahol a gyerekek lenyűgöző néptáncos műsorral készültek nekünk. Ottani évfolyamtársaink kedvesek és közvetlenek voltak, könnyen szóba tudtunk elegyedni velük. A focimeccset szoros küzdelemben végül mi nyertük. Gyönyörű tájakat, templomokat láttunk, a levegő tiszta volt és friss, az erdélyiek pedig barátságosak és vendégszeretőek. Amikor hazaindultunk sokan éreztük úgy, hogy még szívesen maradtunk volna! Csodás Erdély, csodás élmények. Köszönjük!