Hatósági bizonyítványok
2024. január 1. napjával a kormányhivatalok látják el egyes hatósági bizonyítványok kiállításával összefüggő hatósági feladatokat.
Az eddigi gyakorlattól eltérően az Európai Gazdasági Térség tagállamaiban nyugdíjat kapó magyar állampolgár a fővárosi vagy megyei kormányhivatalnál kérheti ki az „életbenléti igazolást”.
A kormányablak a személy életben létéről hatósági bizonyítványt ad ki, melyhez személyes jelenlét szükséges.
A jogosultsági igazolás nyomtatványát a külföldi intézmény adja ki, amelyet a kormányhivatal az adatok ellenőrzése után igazol le. Az ügyintézési határidő 21 nap.
További információ a kormányablak oldalán olvasható az igazolással kapcsolatban. https://kormanyhivatalok.hu
További igazolások, hatósági bizonyítványok, amelyek a kormányhivatalnál kérhetőek:
Egy címen lakó személyekről hatósági bizonyítvány kiállítása. Erre a felsőoktatásban résztvevők kollégiummal kapcsolatos kérelmei, illetve ösztöndíj juttatások igénylése kapcsán lehet szükség.
Özvegyi nyugdíj megítélése ügyében továbbításra veszi át a Kormányablak a nem regisztrált, meghatározott évszám óta élettársi kapcsolatban, közös címem élő személyekről két tanúval ellátott nyilatkozatot.
Földforgalmi ügyekben továbbításra veszi át az életvitelszerű címről, két tanúval alátámasztott nyilatkozatot.
Családi állapot, házasságkötés idejének, lakóhelynek az igazolása külföldre.
Család összetételére vonatkozó igazolás kiállítása külföldre. (E401 nyomtatvány)